poddomcancer

På Akademiska finns otroligt mycket kunskap och erfarenhet om cancer, både hos personal och tidigare patienter. Nu finns kunskapen tillgänglig överallt via ”En podd om cancer” som vänder sig till både drabbade och anhöriga för att ge råd och stöd. Zellout har konceptualiserat och Akademiska producerar. Här kan du lyssna.

Dr Pepper Energy

Spendrups – design

Det är ingen slump att internationella livsmedelsprodukter oftast ser lite olika ut, beroende på i vilken del av världen du köper dem. Nya Dr Pepper Energy har nyligen lanserats i Sverige och Zellout har anpassat designen för den svenska marknaden. Så här ser den ut.

Explorer

Altia – Ny förpackning

Den svenska klassikern Explorer Vodka skapades 1958 och förra året såldes nära en miljon 700ml-flaskor. Explorer Vodka kommer i fortsättningen att säljas i PET-flaska då producenten och distributören Altia vill göra storsäljaren så skonsam mot miljön som möjligt. Zellout har svarat för designarbetet där utmaningen har varit att uppdatera designen och anpassa den för PET-flaskan och på samma gång säkerställa igenkänningen av Sveriges mest sålda vodka.

axlab_zellweb_v01

Axel Johnson - Innovationstävling

För Axel Johnson-koncernen är förnyelse en viktig del i det dagliga arbetet. När man ville inspirera sina ca 20 000 medarbetare till att ta fram nya idéer hjälpte vi till att lansera en innovationstävling med namnet Axlab: En tävling där vi uppmanade alla anställda i koncernen att utmana det man ser varje dag. Och hitta på nya smarta lösningar för att öka kundnyttan och stärka konkurrenskraften. På köpet kom större intern kännedom om Axel Johnson och en starkare känsla av tillhörighet. Det engagemang vi fick var högt över förväntan, kolla här.
Aquavit

Altia – limiterad julutgåva

Akvavit är en del av den svenska kulturhistorien. Inför julen 2015 lanserar Altia den första utgåvan av PRIMA Edition Aquavit och inspirationen är hämtad från början av 1900-talet med ingefära, korianderfrö och citrus som bärande kryddor. Zellout har koordinerat projektet och stått för design i samarbete med fotografen Jacob Felländer och formgivaren Hans Samuelson. PRIMA Edition Aquavit kommer varje år att byta skepnad och i år står fotografiets konstform i centrum.

MUM_zellout

Landstinget - Mottagning för unga män

När vi ville berätta för unga män i Uppsala att de har en egen mottagning att vända sig till kändes Facebook som en schysst kanal. Problemet är att mottagningen fokuserar på känsliga saker som sex och könssjukdomar. Och Facebook är lite knixiga med hur man uttrycker sig kring sånt. Men så kom vi på! Frukt är inte alls lika provocerande. Därför kunde vi ändå göra annonser som visar precis det mottagningen sysslar med, som till exempel bananklåda. 

juvelenwebb

Skanska - design och koncept

Om ett par år står Skanskas Juvelen färdig mellan stationsgatan och järnvägen. En banbrytande byggnad både i sin arkitektur och sättet att tänka hållbart. Vi på Zellout har fått förmånen att försöka förmedla husets unika kvaliteter till potentiella hyresgäster och Uppsalabor, sisådär några år i förväg. Ta en till på webben till exempel: juvelenuppsala.se

Steningevik_webb

Steningevik – ny webb

Vi kanske är partiska, men vi tycker att Steningevik är Sveriges bästa konferensanläggning. Nyligen fick vi i uppdrag att utveckla och designa deras nya hemsida. Förutom att snofsa till designen och ge den en bättre struktur ville vi verkligen försöka förmedla sådant som gör Steningevik unikt, läget och detaljerna. Kolla och avgör själv: www.steningevik.se

Snapsar-848px

Altia – svenska nubbar specialutgåva

Lagom till midsommar 2015 kommer du att kunna köpa våra mest älskade snapsklassiker i en limiterad specialförpackning. Frys vatten i den medföljande ispåsen, häll över isen och ställ snapsarna i förpackningen – vips så är den både snygg och funktionell att ställa direkt på bordet. Locket av trä kan du också använda till servering.

mum

Region Uppsala – Socialt

Få vet att Landstinget har en ny mottagning för unga män. Det här tänkte vi ändra på med målgruppsanpassade annonser på Facebook och via Google Display, ett sätt att nå männen där de befinner sig dagligen. Resultatet? Vi har nått typ hela målgruppen på Facebook, och över 10 % har klickat sig vidare. Samtidigt har Display-annonserna lett till över 4000 klick till webbsidan. Så, antingen har vi gjort ett bra jobb eller är Uppsalas män väldigt måna om sin hälsa.

spendrups_flaska-33cl

Spendrups – design av festivalöl

Vi fick äran att ta fram en limiterad design av Norrlands Guld som såldes under Way Out West 2014. Utmaningen var att behålla Norrlands Gulds starka identitet samtidigt som det tydligt syntes att flaskan var en unik utgåva för detta tillfälle. Liksom alla produkter på festivalen är ölen ekologiskt producerad, vilket också var viktigt att få fram. Gött.

UL-kortjakten

UL – Socialt

UL-kortjakten

I en säljkampanj för UL:s storsäljare ”hela länet-kortet” passade vi på att lite lekfullt ge fler möjligheten att testa hur bra det faktiskt är. Under kampanjperioden sattes 10 UL-kort dagligen upp på olika utomhustavlor i Uppsala, varav nio var tröstpriser och en själva högvinsten. Ledtrådar var högvinsten för dagen gömde sig publicerades på facebook och den som hittade rätt stortavla fick hämta ut ett fulladdat kort på UL-center.

knightec_webb

Knightec – Webb

Ny webb åt Knightec

Knightec är 350 konsulter inom teknik och ledarskap som finns på tio orter runt om i landet. Deras mission är att skapa ett bättre samhälle genom att utveckla människor och teknik. Efter att ha tagit fram en plattform för Knightecs varumärke och gjort en kampanj för att hjälpa dem att rekrytera teknikkonsulter har vi nu också designat och utvecklat en ny webbplats.