Explorer

Altia – Ny förpackning

Den svenska klassikern Explorer Vodka skapades 1958 och förra året såldes nära en miljon 700ml-flaskor. Explorer Vodka kommer i fortsättningen att säljas i PET-flaska då producenten och distributören Altia vill göra storsäljaren så skonsam mot miljön som möjligt. Zellout har svarat för designarbetet där utmaningen har varit att uppdatera designen och anpassa den för PET-flaskan och på samma gång säkerställa igenkänningen av Sveriges mest sålda vodka.

Aquavit

Altia – limiterad julutgåva

Akvavit är en del av den svenska kulturhistorien. Inför julen 2015 lanserar Altia den första utgåvan av PRIMA Edition Aquavit och inspirationen är hämtad från början av 1900-talet med ingefära, korianderfrö och citrus som bärande kryddor. Zellout har koordinerat projektet och stått för design i samarbete med fotografen Jacob Felländer och formgivaren Hans Samuelson. PRIMA Edition Aquavit kommer varje år att byta skepnad och i år står fotografiets konstform i centrum.

Snapsar-848px

Altia – svenska nubbar specialutgåva

Lagom till midsommar 2015 kommer du att kunna köpa våra mest älskade snapsklassiker i en limiterad specialförpackning. Frys vatten i den medföljande ispåsen, häll över isen och ställ snapsarna i förpackningen – vips så är den både snygg och funktionell att ställa direkt på bordet. Locket av trä kan du också använda till servering.

spendrups_flaska-33cl

Spendrups – design av festivalöl

Vi fick äran att ta fram en limiterad design av Norrlands Guld som såldes under Way Out West 2014. Utmaningen var att behålla Norrlands Gulds starka identitet samtidigt som det tydligt syntes att flaskan var en unik utgåva för detta tillfälle. Liksom alla produkter på festivalen är ölen ekologiskt producerad, vilket också var viktigt att få fram. Gött.