axlab_zellweb_v01

Axel Johnson - Innovationstävling

För Axel Johnson-koncernen är förnyelse en viktig del i det dagliga arbetet. När man ville inspirera sina ca 20 000 medarbetare till att ta fram nya idéer hjälpte vi till att lansera en innovationstävling med namnet Axlab: En tävling där vi uppmanade alla anställda i koncernen att utmana det man ser varje dag. Och hitta på nya smarta lösningar för att öka kundnyttan och stärka konkurrenskraften. På köpet kom större intern kännedom om Axel Johnson och en starkare känsla av tillhörighet. Det engagemang vi fick var högt över förväntan, kolla här.
juvelenwebb

Skanska - design och koncept

Om ett par år står Skanskas Juvelen färdig mellan stationsgatan och järnvägen. En banbrytande byggnad både i sin arkitektur och sättet att tänka hållbart. Vi på Zellout har fått förmånen att försöka förmedla husets unika kvaliteter till potentiella hyresgäster och Uppsalabor, sisådär några år i förväg. Ta en till på webben till exempel: juvelenuppsala.se

mum

Region Uppsala – Socialt

Få vet att Landstinget har en ny mottagning för unga män. Det här tänkte vi ändra på med målgruppsanpassade annonser på Facebook och via Google Display, ett sätt att nå männen där de befinner sig dagligen. Resultatet? Vi har nått typ hela målgruppen på Facebook, och över 10 % har klickat sig vidare. Samtidigt har Display-annonserna lett till över 4000 klick till webbsidan. Så, antingen har vi gjort ett bra jobb eller är Uppsalas män väldigt måna om sin hälsa.

UL-kortjakten

UL – Socialt

UL-kortjakten

I en säljkampanj för UL:s storsäljare ”hela länet-kortet” passade vi på att lite lekfullt ge fler möjligheten att testa hur bra det faktiskt är. Under kampanjperioden sattes 10 UL-kort dagligen upp på olika utomhustavlor i Uppsala, varav nio var tröstpriser och en själva högvinsten. Ledtrådar var högvinsten för dagen gömde sig publicerades på facebook och den som hittade rätt stortavla fick hämta ut ett fulladdat kort på UL-center.