Ny profil för Kökets favoriter
På köketsfavoriter.se säljs allt det där du kan tänkas behöva för matlagning och bakning. Sajten startades av TV4-gruppen och Adlibris som en avknoppning till Köket.se. Nu har KitchenTime tagit över sajten och det var dags för en ny profil.
Här låg utmaning i att tack vare den uppbyggda kännedomen skapa något nytt utan att tappa förtroendet eller tryggheten hos befintliga kunder. Kökets favoriter skulle fortfarande uppfattas som den varma och familjära sajten.
I designarbetet prioriterades släktskapet med köket.se. Logotypen fick sig en total makeover där de klassiska måttsatserna ritades om och flyttade in i en ny typografisk ordbild, för att tydligare kunna möta de digitala utmaningarna. Typografi på webben byttes ut mot webbsäkrare varianter och vi gav det populära nyhetsbrevet en ny look. Vi städade i den lite för breda färgpaletten och behöll bara de mest primära och igenkännande färgerna.
Resultatet ser ni här, eller på köketsfavoriter.se