Tommy synar effekten tillsammans med Komm
Vår branschorganisation KOMM har startat en arbetsgrupp som ska lyfta och tydliggöra den affärsmässiga effekten av kommunikation. Viktigt och bra initiativ tycker vi. Och lite extra stolta är vi över att vår Tommy Lindgren, bjudits in för att delta i arbetet.
– Kommunikationen är tillsammans med digitaliseringen en av de starkaste förändringskrafterna i samhället och en motor som är avgörande för affären och konkurrenskraften. Där i är effekt och mätning centralt och förbundet startar därför upp en kommitté som djupdyker i frågorna, förklarar Jessica Bjurström, vd KOMM.
Som ett första steg kommer kundernas uppfattningar och upplevelser av effekt att kartläggas.
– Vår bransch har historiskt inte varit så bra på att påvisa den affärsmässiga effekten av vårt arbete. Det ska det bli ändring på nu och det är ett sant nöje att få jobba med ett sånt kompetent gäng för att ta frågan framåt, säger Tommy Lindgren.
Gruppen består av projektledare, planners/strateger och vd:ar från medlemsbyråerna.
Kommittén i sin helhet: Niklas Bondesson, Head of Science, Evidence Strategy, Ordförande, Mathias Eriksson, CCO, Matter, Erika Fondin, Strategic Planner, M&C Saatchi, Christina Kazeem, CEO, Hilanders, Adam Kerj, CCO, McCann, Tommy Lindgren, affärsstrateg på Zellout, Patrik Lundberg, Strategiansvarig, Kärnhuset, Annika Rehn Frobell, Planning Director MullenLowe Brindfors, Marie Rudolphie, COO / Strategic Director, Identity Works, My Troedsson, Planner, Forsman & Bodenfors, Nils Vahlund, Projektledare, Lundberg & Co, Jerker Winther, Head of Planning, Åkestam Holst samt Erik Årnell, Regional Planner, DDB.