Campus Gotland – new in

Det är fortsatt sainhaust [senhöst] när Campus Gotland bygger vidare på sitt koncept. För tredje året i rad har vi hjälpt Uppsala universitet att öka kännedomen om (och antalet sökande till) sin filial på Gotland.

Eller fililal och filial, vi kom ganska snabbt fram till att Campus Gotland inte går att jämföra med andra delar av universitetet. Det ligger ju på en ö som är i sig är helt unik.

I årets rekryteringskampanj stärkte vi den egna identiteten ytterligare. En lillebror med betydligt mer attityd. Som komplement till den digitala annonseringen postade vi en lookbook, förlåt utbildningskatalog, till målgruppen på fastlandet. En flirt med modemagasin och fanzine och en skön kontrast till krängiga broschyrer eller vad tycker du? Vi tog även fram en limiterad klädkollektion som finns att köpa plats.

I stort sett allt riktades mot unga människor i och utanför Stockholm, med ett undantag. Vi ville göra ett avtryck även på plats. En enda stortavla med strategisk placering för att bygga stolthet även på hemmaplan. 14 dagar, 14 t-shirts, 14 ambassadörer.