Fixa fritidsgården

Som en del i Ikeas arbete att visa sitt lokala engagemang här i Uppsala har Zellout tagit fram en rad aktiviteter. Den första är en tävling som genomförs i samarbete med Sandå Måleri.

Fixa vår Fritidsgård heter tävlingen som sker på Facebook. Här får Uppsalas fritidsgårdar skriva en motivering till varför just de bör få ett rum renoverat, målat och stylat av Ikea och Sandå. Den fritidsgård som samlar på sig flest Likes vinner. Hittills har 16 av 20 fritidsgårdar anmält sig till tävlingen.

Tillsammans har ungdomarna samlat ihop över 7000 Likes och under kampanjperioden har antalet besök på Ikea Uppsalas Facebook-sida ökat med hela 402 %, till ca 18 000 per vecka. En succé för både Ikeas och Sandås lokala engagemang alltså. Tävlingen avgörs i mitten av november och vinnaren får sitt nya rum fixat i början av nästa år.

Fixa Fritidsgården vann ett Guld M som bästa kampanj när marknadsföreningen i Uppsala belönade den bästa marknadsföringen 2013.