En biljettautomat i fickan

En app som kan användas för att köpa biljetter, var kanske den tjänst som flest kunder frågade efter. Samtidigt ställer kunderna enormt höga krav på appar i dag, särskilt de som ska hantera betalningar. Appen måste (så klart) fungera klanderfritt så att den känns trygg att använda. Det är också viktigt att den är enkel och intuitiv så att det inte behövs förklaras hur man använder den, trots att funktionaliteten är avancerad. Tillsammans med Sogeti har vi designat, formulerat och utvecklat en helt ny app som vi skulle vilja säga innehåller allt det – UL-appen. Förutom att den gör vardagslivet lite enklare för UL:s resenärer så klart.

UL-appen vann ett Guld M för bästa webb när marknadsföreningen belönade den bästa kommunikation och marknadsföring i Uppsala 2014. Filmen är producerad i samarbete med Filmic Art.

UL-appen – Idé, UX och design.




Lanseringskampanj – Film

Lanseringskampanj – Utomhus