Känn pirret igen!
Efter att ha varit med från start och tagit fram en visuellidentitet, ett kommunikationskoncept och en lanseringskampanj för dejtingappen Vissla fick vi uppdraget att vidareutveckla konceptet och ta ut det i en bredare varumärkeskampanj. Kampanjen skulle förmedla den bubblande, pirrande känsla som kan uppstå i mötet med en ny person, oavsett om det nalkas vänskap, flirt eller kärlek.
Konceptet var ”känn pirret” och har bland annat tagits ut i tre reklamfilmer. I filmerna vill vi förmedla känslan när man träffar någon, pirret som uppstår när allt bara känns rätt. Pirret som du också kan uppleva fysiskt när du gör något spännande eller lite busigt. Det där som gör livet så fantastiskt. Vårt mål var att undvika stereotypa och klyschiga relationer. Med viss humor och värme valde vi istället att skapa igenkänning hos riktiga människor som är nyfikna på vem eller vad som väntar runt hörnet. Människor som helt enkelt vill känna pirret.
Filmerna producerades tillsammans med produktionsbolaget FLX och visas under sommaren och höst 2019 både i linjär-tv och i sociala medier.