Prostatype Genomics
Tisdag 3 november 2020 noterades företaget Prostatype Genomics på Nasdaq-börsen med pompa och ståt. En sån satsning kräver massor av arbete och för företaget blev det extra mycket att stå i då de samtidigt bytte namn från Chundsell till just Prostatype Genomics.
Zellout har stöttat i de strategiska frågorna kring namnbytet. Det är ingen stor ”kullerbytta” då företagets enda produkt sedan tidigare heter Prostatype. Men det handlar ändå om att se på caset utifrån och in, ställa rätt frågor och finna svaren så att allt blir rätt. Så att satsningen får önskad effekt.
När strategin och namnbytet var klart fick vi uppdraget att ta fram den nya logotypen och den grafiska profilen. Den nya identiteten skulle ha ett tydligt släktskap med produkten Prostatype som har en profil sedan tidigare. Och så klart stå sig i den internationella konkurrensen inom kategorin.
Hade vi inte haft en pandemi skulle vi ha åkt till Time Square i New York för att vid börsintroduktionen se den nya loggan visas på de berömda neonskyltarna. Kanske.