Länsförsäkringar hittar Trygghetshjältar, igen!
För andra året i rad har vi hjälpt Länsförsäkringar att utse årets Trygghetshjälte. Ett koncept där människor med idéer som gör någon tryggare tävlar om att få stöttning till just sitt projekt. Kampanjen är ett sätt att visa vad ett försäkringsbolag faktiskt står för, trygghet så klart.
I år tog vi hjälp av förra årets vinnare och deras historier för att hitta fler idéer. Vi gav oss även ut på stan för att kolla hur människor tänker kring trygghet. Filmerna sponsrades sedan i sociala kanaler.
En av utmaningarna var att etablera konceptet och få in tävlingen i ett större sammanhang, vilket bland annat löstes genom en stor prisutdelning när näringslivet i Uppsala samlades på CSR-dagen. Vi är väldigt stolta över att Trygghetshjälte numera är ett långsiktigt arbete och en del av Länsförsäkringar Uppsala.
Amo Obaida – en av förra årets vinnare.
Hur tänker människor på stan om trygghet?
Årets 10 finalister.