UL:s egen kundtjänst-TV

När busslinje 10 tillfälligt ändrar sin rutt. När reseplaneraren begåvats med nya smarta funktioner. Eller när reglerna för helgbiljetten öppnar nya möjligheter för barnfamiljen.

I kollektivtrafiken händer hela tiden sånt som påverkar människors vardag. Ibland planerat, men också en hel del plötsligheter som är nästintill omöjliga att förutse. Och ibland saker som kan vara lite knepiga att både förklara och förstå

UL KundtjänstTV har tagits fram för att snabbt och enkelt kunna förmedla viktig information till berörda kundgrupper. Samtidigt håller de samman visuellt och i ton för att fylla på UL:s redan starka reklamkapital/varumärke. För trovärdighetens skull är alla som agerar UL:s alldeles egna medarbetare.

Innehållet kan vara smalt och riktat mot ett särskilt kundsegment, eller något stort och allmänt som angår många. Kanalen för filmerna är allt som oftast sociala medier såsom Facebook och Instagram.

Resultatet och responsen har varit lysande, trots att bruset dånar i flödena. Och det är egentligen inte så märkligt. Vem är inte intresserad av relevant och välriktad kommunikation som förmedlas med personlighet och värme?

Hör gärna av dig om du vill veta mer om hur vi jobbar med UL KundtjänstTV.