Tänktank #1 – om varumärken, kommunikation och Corona.
Tänktank är vårt sätt att bidra med vad vi kan för att förstå världen omkring oss. Den kommer att handla om lite allt möjligt – med varumärket och kommunikationen som någon slags röd tråd. Och just nu är väl omvärldens så pass tydlig att vi knappast behöver säga ämnet högt va? Men hur påverkar det förutsättningarna för varumärken och kommunikation på kort och lång sikt?
Vi kan inte lova några klara svar, men åtminstone en hel del resonemang utifrån vad vi har lärt oss genom åren. Utan att spoila för mycket kan vi säga att en kris inte alls behöver vara något negativt för själva varumärket, det kan till och med vara tvärtom. Även om vi så klart förstår att alla inte kan unna sig lyxen att tänka så långsiktigt just nu.
Tack för kloka inspel och frågor från initiativet Uppsala Unite. Vi tar upp några av dessa frågor här (och de vi missade kommer i nästa podd). Sorry för det stökiga ljudet som stör vid ett par ställen. Så kan det bli när man spelar in podd på distans, vi lär oss och kan lova att nästa kommer att bli dubbelt så bra.
Så, välkommen till vår tänktank. Och du får så klart gärna dela den vidare ifall du känner någon som skulle ha nytta av den.