Alternatus verkar i en tuff värld. Och de ser den.

Precis som människorna de hjälper vet Alternatus att världen kan vara hård, kall och vacker. Företaget jobbar med HVB-hem, familjehem och sådant som är aktuellt när en människa inte mår bra.

Tillsammans har vi skapat ett koncept som visar att Alternatus är ett företag som fattar. Som förstår att alla kan bli offer för olyckliga omständigheter och att alla kan förändra sina liv om någon står på deras sida. Som ser både det vackra och det fula i verkligheten. För livet är inte svart eller vitt, det är både och. Livet är bitterljuvt.

Utöver koncept har vi tagit fram en ny grafisk profil samt logotype. Den nya loggan för tankarna till begreppet maskrosbarn och visar samtidigt ett av företagets mantra; Alternatus är ett stopp på vägen mot resten av livet och relationen de skapar med sina ungdomar är alltid menad att ta slut. Den grafiska profilen signalerar ett introvert varumärke och särskiljer Alternatus från deras konkurrenter.