Drygast i stan – för din skull.

Efter nya regler 2009 besiktar du bilen hos vem du vill. Att göra det är fortfarande ett måste men det är alltså du som bestämmer var. Hur lyder ett koncept som får fler att välja Opus den dagen det är dags att besikta? Och hur får vi något som skulle kunna liknas vid ett tandläkarbesök att bli i alla fall lite roligare?

De flesta gillar inte att besikta, kallelsen är en nagel i ögat, ett höjt finger från staten – du måste. Det är också väldigt få som funderar över varför de måste – att det faktiskt handlar om säkerhet. Lösningen blev en stor dos självinsikt, för att på så sätt öppna upp för att prata om just säkerhet.

Du besiktar ditt fordon för din skull och om Opus fattar att de kan upplevas som viktigpettrar när de påpekar att en skyltlykta är trasig, att det vänder sig lite i magen på dig när det klämmer och känner, ja då är de nog inte så tokiga att ha och göra med. Eller vad tycker du?

Budskapen kommuniceras bland annat på stationer runtom i landet, via film i sociala medier, på radio och självklart på deras absolut viktigaste kontaktyta – ett brev på posten. Årets tråkigaste brev till och med?