Grand Hotell Hörnan - Visuell identitet och webb

Grand Hotell Hörnan är ett unikt familjeägt Uppsalahotell som funnits i staden sedan 1907. När vi skapade deras nya grafiska profil var det viktigt att hitta en balans och låta historier mötas. Hotellet med det historiska arvet, och det fräscha nyrenoverade hotellet som lockar en yngre publik.

Den identiteten har vi förvaltat i alla steg i profilen. Bland annat genom att i symbolen hämta inspiration från hotellets arkitektur, och kombinera med en lättare färgskala som är både modern och inbjudande. Det ska kännas att Hörnan är ett lyxhotell, om än i litet format.

Webbens uppgift är först och främst att underlätta för den som ska boka, men också hjälpa Hörnan att upplevas modernt med en klassisk twist. Det ska inte finns några tvivel om att gästens framtida historia hamnar i gott sällskap från en annan tid.

hörnan1
hörnan2
hörnan3
hörnan4
hörnan5_2
hörnan6