Harvest är en uppstickare i finansbranschen

En nystartad advokatbyrå. En uppstickare i branschen med en tydlig vision; en accepterad finansbransch. De har seniora medarbetare och är nischade mot finansiell juridik, vilket innebär att alla på företaget vet vad deras uppdragsgivare, företag i den finansiella världen, tampas med; ett oförtjänt dåligt rykte. Harvest strävar mot att ändra den bilden.

Att sträva mot en accepterad finansbransch ställer krav, även på kommunikationen. Med konceptet ”det finansiella rekosystemet” får Harvest sätta sin prägel på vad som är reko och hur en väg framåt kan se ut. Den är schysst och ambitiös.

Det här är ett ax till limpa-uppdrag innehållande strategi,företagsnamn, grafisk profil och logotype samt övergripande kommunikationskoncept.

Profilen då? Tradition är viktigt i branschen. Samtidigt är de en nystartad utmanare som vill röra om lite i den gamla grytan, bidra till förnyelse. Profilen har därför en konservativ bas som kombineras med en lekfull symbol och en kompletterande färgskala i mjukare färger.

Och namnet? Vi letade efter ett namn som rymmer erfarenhet och tradition – som rimmar med advokatbyrå helt enkelt. Vi letade också efter ett namn som trycker fram det unga och, ja varför inte, pigga. Att sträva mot reko innebär en vinst för alla inblandade, för hela samhället i förlängningen. Fler skördar för fler.