I år öppnade landstinget i Uppsala län en ny mottagning för unga män. Jättebra, men alldeles för få har vetat om att den finns. Det har vi försökt ändra på genom målgruppsanpassade annonser på Facebook och via Google Display Network, ett sätt att nå männen där de befinner sig dagligen. Resultatet då? Vi har nått i princip hela målgruppen på Facebook, och över 10 % av de som sett annonsen har klickat sig vidare. Samtidigt har Display-annonserna har lett till över 4000 klick till webbsidan. Så, har vi gjort ett bra jobb eller är Uppsalas män väldigt måna om sin hälsa?

Få vet att Landstinget har en ny mottagning för unga män. Det här tänkte vi ändra på med målgruppsanpassade annonser på Facebook och via Google Display, ett sätt att nå männen där de befinner sig dagligen. Resultatet? Vi har nått typ hela målgruppen på Facebook, och över 10 % har klickat sig vidare. Samtidigt har Display-annonserna lett till över 4000 klick till webbsidan. Så, antingen har vi gjort ett bra jobb eller är Uppsalas män väldigt måna om sin hälsa.