NY LOOK FÖR FRISÖREN

1890 startade Herr Zetterström en liten rakstuga i Uppsala som fick namnet Zetterström & Co. Med tiden kunde man också fixa frisyren i rakstugan, och när Bosse Wahlberg tog över 1974 döptes verksamheten om till Bosse Barberare.

Idag är det Bosses dotter Matilda Mielind som driver salongen. Matilda vände sig till oss för att hon ville att namnet och den visuella identiteten bättre skulle spegla företaget som det ser ut idag – en modern salong som präglas av professionalism och trendmedvetenhet, med både kvinnor och män som kunder. Samtidigt var det viktig att inte tappa bort historien som gör salongen till ett av landets gedignaste frisörföretag.

Lösningen var att behålla namnet men att sätta det i en ny uppdaterad, stilren form som för tankarna till verksamheten. Dessutom kompletterade vi det med ett sigill som knyter an till den 126-åriga historien. Färgskalan är minimalistisk i grått och turkost. Den grå är inspirerad av lager på lager av färg från salongens lokaler vid Fyris torg. Den turkosa kombinerar det lugna blå med det friskt gröna för att ge en känsla av välbefinnande och ro. Precis det som Matilda och frisörerna vill att man ska uppleva vid sitt besök hos Bosses.

Bosses_Grafiskprofil_1340
Bosses_Grafiskprofi2l