Ovanligt mycket Colombia

De allra flesta har nog druckit kaffe med colombianska bönor, det är inget nytt. Men ett svenskt kafferosteri som odlar sina egna bönor på sitt egna plantage, det är unikt. Som en del i Lindvalls jakt på det perfekta kaffet köpte de 2014 ett plantage i Colombia. Nu, sex år senare, finns resultatet i ett ovanligt colombianskt kaffe. Det ville vi berätta om.

Med en färgsprakande och energifylld kampanj ville vi få uppsalabor att uppleva Colombia med alla sinnen. Från flora & fauna och härlig cumbia-musik till svajande colombiaflaggor och kaffedoften som sprider sig från Lindvalls under kampanjperioden. Vi ville visa att det händer mycket kring stadens alldeles egna kafferosteri. Vi ville berätta för målgruppen om ett ovanligt colombianskt kaffe och skapa positiva associationer inte bara till Lindvalls, utan till Colombia som land.

Kampanjen gick i radio, tv, sociala medier och print och har nått över hundratusen uppsalabor som nu fått se en ny sida av stadens anrika kafferosteri. Och just det, kaffet är inte bara ovanligt mycket Colombia, det är ovanligt gott också.