Tjohoo! Jennie
ska till Dubai Lynx.

Tjohoo, för vaddå? Jo, för att vår kära art director Jennie Arvenäs har nämligen fått ett av reklamvärldens flottaste uppdrag! I början av mars reser hon till Dubai för att ingå i två av jurygrupperna i Dubai Lynx.

Dubai Lynx är en av världens största tävlingar inom reklam och är Asiens och Nordafrikas motsvarighet till Europas Cannes Lions. Jennies uppgift blir att bedöma bidrag i kategorin DR, promotion och aktivering – interaktivt och mobilt, men hon ska även printkampanjer, gjorda av unga reklamare under 48 timmar på plats i Dubai.

– Det kommer att bli riktigt roligt och det är en fantastisk möjlighet för mig och för Zellout. Jag ser redan fram emot att få komma hem och dela med mig av nya kunskaper till kollegor och kunder, säger Jennie.

Jennie har en bred erfarenhet från juryarbete inom reklambranschen sedan tidigare. Hon har suttit i juryn för såväl Guldägget som för Resumés tävling Månadens kampanj.

Vi kollegor är så klart lite avundsjuka men också galet stolta över vår fantastiska AD.