Fazer – kampanjdesign

Vinter. Snö. Gräva grop, sittunderlag. Varm choklad. Och macka med ost. Vi behöver inte skriva vad brödet heter. Till sportlovet tog vi fram lite nya förpackningar – Kramsnölimpa. Samma goda Skogaholmslimpa, tillfälligt nytt namn. Perfekt för hungriga älsklingar.

På Akademiska finns otroligt mycket kunskap och erfarenhet om cancer, både hos personal och tidigare patienter. Nu finns kunskapen tillgänglig överallt via ”En podd om cancer” som vänder sig till både drabbade och anhöriga för att ge råd och stöd. Zellout har konceptualiserat och Akademiska producerar. Här kan du lyssna.

Dr Pepper Energy

Spendrups – design

Det är ingen slump att internationella livsmedelsprodukter oftast ser lite olika ut, beroende på i vilken del av världen du köper dem. Nya Dr Pepper Energy har nyligen lanserats i Sverige och Zellout har anpassat designen för den svenska marknaden. Så här ser den ut.

Altia – Ny förpackning

Den svenska klassikern Explorer Vodka skapades 1958 och förra året såldes nära en miljon 700ml-flaskor. Explorer Vodka kommer i fortsättningen att säljas i PET-flaska då producenten och distributören Altia vill göra storsäljaren så skonsam mot miljön som möjligt. Zellout har svarat för designarbetet där utmaningen har varit att uppdatera designen och anpassa den för PET-flaskan och på samma gång säkerställa igenkänningen av Sveriges mest sålda vodka.

Axel Johnson - Innovationstävling

För Axel Johnson-koncernen är förnyelse en viktig del i det dagliga arbetet. När man ville inspirera sina ca 20 000 medarbetare till att ta fram nya idéer hjälpte vi till att lansera en innovationstävling med namnet Axlab: En tävling där vi uppmanade alla anställda i koncernen att utmana det man ser varje dag. Och hitta på nya smarta lösningar för att öka kundnyttan och stärka konkurrenskraften. På köpet kom större intern kännedom om Axel Johnson och en starkare känsla av tillhörighet. Det engagemang vi fick var högt över förväntan, kolla här.

Altia – limiterad julutgåva

Akvavit är en del av den svenska kulturhistorien. Inför julen 2015 lanserar Altia den första utgåvan av PRIMA Edition Aquavit och inspirationen är hämtad från början av 1900-talet med ingefära, korianderfrö och citrus som bärande kryddor. Zellout har koordinerat projektet och stått för design i samarbete med fotografen Jacob Felländer och formgivaren Hans Samuelson. PRIMA Edition Aquavit kommer varje år att byta skepnad och i år står fotografiets konstform i centrum.

Landstinget - Mottagning för unga män

När vi ville berätta för unga män i Uppsala att de har en egen mottagning att vända sig till kändes Facebook som en schysst kanal. Problemet är att mottagningen fokuserar på känsliga saker som sex och könssjukdomar. Och Facebook är lite knixiga med hur man uttrycker sig kring sånt. Men så kom vi på! Frukt är inte alls lika provocerande. Därför kunde vi ändå göra annonser som visar precis det mottagningen sysslar med, som till exempel bananklåda. 

Skanska - design och koncept

Om ett par år står Skanskas Juvelen färdig mellan stationsgatan och järnvägen. En banbrytande byggnad både i sin arkitektur och sättet att tänka hållbart. Vi på Zellout har fått förmånen att försöka förmedla husets unika kvaliteter till potentiella hyresgäster och Uppsalabor, sisådär några år i förväg. Ta en till på webben till exempel: juvelenuppsala.se

Steningevik – ny webb

Vi kanske är partiska, men vi tycker att Steningevik är Sveriges bästa konferensanläggning. Nyligen fick vi i uppdrag att utveckla och designa deras nya hemsida. Förutom att snofsa till designen och ge den en bättre struktur ville vi verkligen försöka förmedla sådant som gör Steningevik unikt, läget och detaljerna. Kolla och avgör själv: www.steningevik.se