Zellout hjälper Charlotte Kalla med varumärket.

Charlottes sista sträcka på OS i Sotji har fastnat på näthinnorna hos det svenska folket. Hon är den fjärde mest omskrivna idrottaren i Sverige och en av landets mest folkkära stjärnor.

Charlotte behöver egentligen bara vara sig själv och se till att vara så förberedd det bara går inför vinterns världscup och VM på hemmaplan i Falun. Då gör hon mest nytta för sig själv och sina sponsorer. Men trycket ökar.

– Det är många som vill vara en del av Charlottes varumärke och det kommer att bli fler. Vi har tillsammans med Charlotte definierat hennes personliga varumärkesplattform och den kommer att vara en viktig kompass för befintliga partners och arbetet när hon ska initiera och utveckla samarbeten med nya partners, säger Tommy Lindgren, varumärkesstrateg här på Zellout.

– Jag vet vem jag är och vad jag står för. Nu har vi fått ner det på pränt så blir det tydligt för alla sponsorer och samarbetspartners hur jag ser på mig själv och vad jag levererar, säger Charlotte Kalla.

Filosofin är att alla parter ska få ut så mycket som möjligt av samarbetet. Det handlar inte bara om att Charlotte ska synas med sitt namn och ansikte mot ersättning, utan att samarbetet resulterar i att varumärkena faktiskt stärker varandra. Då kan ett plus ett bli tre.

– Vi har börjat försiktigt för att öka Charlottes medvetenhet för hur det fungerar och vilka möjligheter som finns. Det kommer Charlotte att ha nytta av de kommande åren men också när hon slutar sin aktiva karriär, säger Tommy.

Zellout fungerar också som ett bollplank till Charlotte när det gäller hennes egen webbplats och närvaro i sociala medier.