Altia Sweden - Design

Sveriges äldsta och mest ikoniska akvavit firar 130 år och vi på Zellout fick äran att designa jubileumsutgåvan. Brännvinet skapades i Göteborg av Carl August Anderson, som en hyllning till hans bortgångne far Olof Peter Andersson. I dag tillverkas produkten av Altia Sweden i Sundsvall. Vi vet att man inte får göra reklam för sprit så här, men missa inte att beställa en gyllene flaska innan de tar slut.

På Akademiska finns otroligt mycket kunskap och erfarenhet om cancer, både hos personal och tidigare patienter. Nu finns kunskapen tillgänglig överallt via ”En podd om cancer” som vänder sig till både drabbade och anhöriga för att ge råd och stöd. Zellout har konceptualiserat och Akademiska producerar. Här kan du lyssna.

Dr Pepper Energy

Spendrups – design

Det är ingen slump att internationella livsmedelsprodukter oftast ser lite olika ut, beroende på i vilken del av världen du köper dem. Nya Dr Pepper Energy har nyligen lanserats i Sverige och Zellout har anpassat designen för den svenska marknaden. Så här ser den ut.

Altia – Ny förpackning

Den svenska klassikern Explorer Vodka skapades 1958 och förra året såldes nära en miljon 700ml-flaskor. Explorer Vodka kommer i fortsättningen att säljas i PET-flaska då producenten och distributören Altia vill göra storsäljaren så skonsam mot miljön som möjligt. Zellout har svarat för designarbetet där utmaningen har varit att uppdatera designen och anpassa den för PET-flaskan och på samma gång säkerställa igenkänningen av Sveriges mest sålda vodka.

Altia – limiterad julutgåva

Akvavit är en del av den svenska kulturhistorien. Inför julen 2015 lanserar Altia den första utgåvan av PRIMA Edition Aquavit och inspirationen är hämtad från början av 1900-talet med ingefära, korianderfrö och citrus som bärande kryddor. Zellout har koordinerat projektet och stått för design i samarbete med fotografen Jacob Felländer och formgivaren Hans Samuelson. PRIMA Edition Aquavit kommer varje år att byta skepnad och i år står fotografiets konstform i centrum.

Landstinget - Mottagning för unga män

När vi ville berätta för unga män i Uppsala att de har en egen mottagning att vända sig till kändes Facebook som en schysst kanal. Problemet är att mottagningen fokuserar på känsliga saker som sex och könssjukdomar. Och Facebook är lite knixiga med hur man uttrycker sig kring sånt. Men så kom vi på! Frukt är inte alls lika provocerande. Därför kunde vi ändå göra annonser som visar precis det mottagningen sysslar med, som till exempel bananklåda.